Wednesday, March 18, 2009

Pindah Rumah

Hujung bulan nie saya dan family akan berpindah setelah hampir 35tahun family saya tinggal disitu...tanah 2 akan di ambil oleh kerajaan untuk dijadikan jalan yang menghubungkan Pasir Gudang terus ke Pusat Bandaraya...Abah adalah orang yang paling sibuk menguruskan hal pindah randah nie dan juga turun naik pejabat tanah...kesian abah...macam2 konfik die terpaksa hadapi terutama tentang pembahagian duit yang akan abah dapat dari kerajaan...maklumla umah ktorang duduk nie adalah umah pusaka peninggalan aruwah nenek jadi adik beradik abah nak bahagian masing2...mak cakap tiap2 malam abah xlena tido pikirkan hal nie..orang kata sebab harta hubungan adik beradik pun boleh putus...ape perasaan saya tentang hal pindah umah nie? Sudah tentu sedih sebabnya dari saya dilahirkan sampaila sekarang saya berada disitu dan kawan2 semua dikawasan situ...sayu jugak bila kena tinggalkan dorg tapi keadaan yang membuatkan saya tanggalkan dorg...mungkin lepas nie agak sukar untk kuar dan lepak2 dgn dorg yela saya mungkin pindah jauh dari kawasan tu...nak wat cmnekn terpaksa...selalunya cuti sem saya akan akn cari keje part time dan selalunya jadi promoter di Jusco or The Zon tapi memandangkan dah kene pindah n xpasti lagi dimana mungkin cuti sem nie saya duk kat umah je xpun cuba cari tempat baru utk part time job di sekitar kawasan 2....harap abah leh dapatkan umah yang dekat dan mudah utk ulang alik dari bandar dan senang utk saya cari keje...utk semua member2 yang sgt2 saya sayangi hope korg still lagi leh dtg jenguk n kuar ramai2 utk lakukan aktiviti kita...sayang korg!!!!!!!

1 comment: